Kendini Tanı
Öğrencinin kendini tanıyarak doğru seçimler yapabilmesi, doğru kararlar alabilmesi, sağlıklı ve dengeli bir insan olarak kendini gerçekleştirebilmesi amaçlanmakta, bu doğrultuda sistemli ve profesyonel bir yardım süreci yürütülmektedir. Meslek seçimi ve tercih edilecek bölüm kişiden kişiye ya da kişinin ilgi alanları ve yeteneklerine göre değişkenlik gösteren bir durumdur. Doğru meslek seçiminin temeli bireyin ilgi, ihtiyaç ve kişilik özelliklerine uygun mesleği bulması ile oluşur.
Mentor Öğretmenlik Sistemi ile öğrencinin akademik ve sosyal alandaki gelişiminin gözlenmesi ve başarısının yükseltilmesi, kendisi ile ilgili kişisel planlama ve değerlendirme becerisinin geliştirilmesi, gelişim gereksinimlerinin tespit edilmesi, motivasyonun artırılması, okul-ev arasında etkileşim ve işbirliğinin kolaylaştırılması, bireyin kendini tanıması ve yeteneklerinin farkında olması amaç edinilmektedir. Hedef belirlenirken öğrencinin yetenek, ilgi ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliştirme, kariyerine yön verecek nitelikli bilgi birikimini geliştirme, geleceği ve kariyeri ile ilgili karar verme gücünü geliştirme doğrultusunda adımlar oluşturulur.
Öğrencinin kendini tanıyabilmesi amacıyla uyguladığımız testler, farklı kişilik tipleri ve bu kişilik tiplerine uygun meslekleri içermektedir. Öğrenci kendinin farkına vararak mesleki eğilimini belirlerken, birden fazla alana yatkınlık veya kararsızlık durumlarında, bu testler öğrencinin kendi mesleki eğilim haritasını çıkarmasında fayda sağlamaktadır.
Planlı Çalış
Öğrenci KÖM (Kişiye Özgü Öğretim Modeli) ve alanında uzman öğretmenlerle kendine özel oluşturulan hedeflere planlı bir şekilde ulaşmak için motive edilir. Bireye özel oluşturulan çalışma programı ile en üst seviyeye ulaşması yönünde adımlar atılır. Planlı çalışma ile öğrenciye eğitimsel ve akademik başarısını, kapasitesi ile doğru orantılı olarak en üst düzeyde geliştirmeyi ve eğitimsel ve akademik başarısını engelleyici faktörlerle başa çıkma becerilerini geliştirmesi sağlanır.
Hedefini Belirle
Öğrencilerin sadece üniversite sınavına değil, üniversite hayatına ve iş hayatına hazır olmalarını sağlayacak alt yapı ile lise eğitimini tamamlamaları hedeflenir.
Meslek seçerken, gelecek ile ilgili hedef belirlerken adayın kararsız olduğu dönemler olabilir, aynı anda birden fazla mesleği tercih etme isteği olabilir. Böyle bir durumun oluşması doğal ve olağandır. Bunun nedeni bireyin birçok alana ilgisi ve yeteneği olmasından kaynaklanmaktadır. Bu gibi olası durumlarda tercih listesi hazırlanmadan önce yapılması gereken; mesleki eğilimin ağır bastığı bölümlere öncelik vermektir.
Öğrencilerimizin hayalleri ve yetenekleri doğrultusunda öğretmenler ile bir hedef belirlenerek bireysel öğrenme stilleri tespit edilip sınıfların öğrenme stilleri belirlenmekte ve dersler buna göre öğrenci merkezli olarak uygulanmaktadır. Hedef belirleme aşamasında her öğrencimiz bir mentor öğretmen ile aşamaları kat eder.
Kazan
Öğrencimizin sınava yönelik tüm ihtiyaçlarını karşılamak, test tekniği ve akademik başarısını artırmak, mutlu olacağı bölümü kazanmasını sağlamak hedeflenir.
Dört yıllık bir hazırlık programıdır. 11 ve 12. sınıflarda yoğunluk kazanmaktadır. 11.Sınıfta amaç öğrencinin farkındalık düzeyini artırmak Yükseköğretim Kurumu Sınavı (YKS) konularını hatırlatmak test tekniğini geliştirmektir. Bunu sağlamak amacıyla hafta içi programın yanı sıra cumartesi günleri Yükseköğretim Kurumu Sınavına (YKS) yönelik ek ders görürler. 11.sınıfın sonunda YKS deneme sınavı uygulanarak akademik seviye tespitleri yapılır. 12. sınıfta bir önceki yılın kazanımlarının üzerine koyularak hedeflenen başarıya ulaşılır.